در ابتدای سال 97 معاملات مسکن قفل شد قیمت‎های کاذب و تخیلی دردسر آفرید

 

در ابتدای سال 97 قیمت‎های کاذب و تخیلی دردسر آفرید/معاملات مسکن قفل شد

نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک کشور از قفل‌شدن معاملات مسکن به‌دلیل قیمت‌های نامتعارف و غیرواقعی خبر داد و گفت: تا پایان خرداد ماه امسال تغییر و تحول قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم داشت.

 

قیمت‎های کاذب و تخیلی دردسر آفرید/معاملات مسکن قفل شد

حسام عقبابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تغییر و تحول نرخ ارز سال 96 و تأثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: این اتفاق به‌خصوص در زمستان پارسال موجب رشد قیمت مسکن شد، به‌طوری که در بهمن 96 رشد قیمت‌ها را داشتیم و بانک مرکزی هم اعلام کرد به‌طور متوسط مسکن در کشور 17 درصد رشد قیمت داشته است.

وی با بیان این‌که "در برخی نقاط حتی بیشتر از این رقم هم افزایش قیمت داشتیم"، افزود: در سال 97 علی‌رغم این‌که نیمه دوم فروردین یک نوسانات در قیمت ارزی به‌وجود آمد، اما با این حال تأثیر آن‌چنانی روی مسکن نداشته است.

وی با یادآوری این‌که رشد قیمت مسکن پایان سال گذشته صورت گرفت و حتی بیش از ظرفیت نیز بود، تصریح کرد:  بعد از عید که امروز یک ماه آن سپری شد تغییر محسوسی در قیمت‌ مسکن نداشته‌ایم.

وی رشد قیمت مسکن در زمستان 96 را نامتعارف عنوان کرد و با تأکید بر این‌که این رشد باعث قفل شدن معاملات شد، گفت: با توجه به این‌‌که قیمت‌های مسکن واقعی و حقیقی نیست معاملات به‌ندرت انجام می‌شود.

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با ابراز "تا پایان خرداد ماه امسال تغییر و تحول قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم داشت" اظهار کرد: بازار مسکن تا آخر بهار امسال باثبات خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از ابتدای تیرماه حجم معاملات افزایش یافته و تا پایان تابستان تداوم داشته باشد.

عقبایی با اشاره به این‌که میزان افزایش قیمت‌ها در نیمه نخست امسال در شهرهای بزرگ در حد تورم است و در شهرهای کوچک ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد، افزود: چنانچه اواخر سال گذشته رشد قیمت‌های مسکن را نداشتیم، ممکن بود امسال نرخ‌ها بیشتر از تورم افزایش یابد.

اخبار روز مسکن