اقساط وام ۸۰ میلیونی مسکن کاهش یافت/ قسط ماهیانه وام مسکن ۸۵۰ هزار تومان شد

 
وام مسکن
با تغییر ضریب اقساط تسهیلات وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، میزان اقساط در روش پلکانی سالانه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تغییر ضریب اقساط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن در روش پلکانی سالانه میزان اقساط پرداخت شده در سال اول نسبت به روش ثابت ۲۰ درصد کاهش یافت.

با موافقت هیات مدیره بانک مسکن و تغییر ضریب اقساط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم این بانک از سه درصد به پنج درصد، مشتریان بانک با انتخاب روش پلکانی سالانه به جای روش قسط ثابت برای باز پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی خرید خانه در شهر تهران، از این پس به جای مبلغ حدود ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار ریال در سال اول، ماهانه حدود هشت میلیون و ۵۰ هزار ریال به عنوان قسط پرداخت می کنند که در سال دوم و بعد از آن هرساله پنج درصد به مبالغ اقساط افزوده می شود.

با تغییر این ضریب در روش پلکانی سالانه جدید (ضریب پنج درصد) نسبت به روش پلکانی سالانه قدیم(ضریب سه درصد)، میزان اقساط سال اول با ۹ درصد کاهش به ۸ میلیون و ۵۰ هزار ریال رسید.

مشتریان می توانند در زمان انتخاب روش بازپرداخت اقساط تسهیلات خود علاوه بر روش های تقسیط ساده و پلکانی سالانه روش پلکانی چهارساله را نیز انتخاب کنند. بر این اساس در روش پلکانی چهارساله مبلغ اقساط در چهار سال نخست، ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال بوده و هر چهار سال یکبار به میزان ۲۰ درصد به اقساط آنها افزوده می شود.

استفاده از روش تقسط پلکانی سالانه جدید در تسهیلات پرداختی از محل امتیاز صندوق پس انداز مسکن یکم در تمامی مناطق شهری (تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها) امکانپذیر است.