افزایش بازپرداخت وام مسکن به ۱۵ سال در دستورکار قرار گرفت

 

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش بازپرداخت وام مسکن به ۱۵ سال در دستورکار قرار گرفت

آخوندی

وزیر راه از احتمال افزایش زمان بازپرداخت وام خرید مسکن به ۱۵ سال با هدف کاهش فشار به مردم خبر داد و گفت:متوسط قیمت ملک در تهران متری ۴میلیون تومان است که با وام ۱۶۰ میلیون تومانی هر فرد می تواند به راحتی یک دستگاه آپارتمان ۷۰ متری خریداری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی با اشاره به رشد 24 درصدی معاملات مسکن طی 5 ماه ابتدایی سال 95 اظهار کرد: در این مدت همچنین تسهیلات بانک مسکن 89 درصد و شاخص کل مسکن 10 درصد در مقایشه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای قدرت خرید مردم تسهیلات مسکن از 20 میلیون تومان به 160 میلیون تومان افزایش یافته که این تسهیلات ابتدا به خانه اولی ها و بعد به بافت های میانی و ناکارآمد شهری تعلق گرفت.

وی ادامه داد: این کار باعث سپرده‌گذاری 65 هزار خانواده با ارزش حدود 1300 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات مسکن شده است.

وی یادآور شد: کسانیکه برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده اند می توانند هر 6 ماه یک بار یک برابر پس انداز خود را تسهیلات دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که به دنبال آن هستیم سود تسهیلات مذکور را از 11 درصد به 9 درصد کاهش دهیم، اظهار کرد:  متوسط قیمت ملک در تهران متری 4میلیون تومان است و با دریافت تسهیلات 160 میلیون تومانی هر فرد می تواند به راحتی یک دستگاه آپارتمان 70 متری را خریداری کند.

آخوندی در ادامه با بیان این‌که مدت بازپرداخت 12 سال برای برخی مشکل است از قصد این وزراتخانه و بانک مسکن برای افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات به 15 سال خبر داد و گفت: با اضافه شدن زمان بازپرداخت،‌ مبلغ هر قسط هم کاهش می‌یابد و به این ترتیب فشار کمتری در جیب مردمی که قصد دریافت تسهیلات دارند احساس می شود.

منبع : خبر گزاری تسنیم